Glambitiionn

två tjejer- två liv- en blogg


lördag 18 augusti 2012

OSOCIALA.

Nu har ju typ alla en mobil, visst känner man att man inte klarar sej utan den? Att man måste ha med sej den överallt osv... Men det går väl en gräns över hur mycket man kan använda den när man är med kompisar? Att man kan sitta och smsa med andra kompisar och va helt osocial mot kompisen/kompisarna man är med, är det okej mot dom?

Jag är själv sån som inte klarar mej utan min iphone, har den i handen HELA tiden. Och jag har säkert suttit osocial mot en kompis tack vare min mobil. Men är så trött på de nu, aldrig mer. Big no.
Om man är med en kompis kan inte ett helt onödigt sms eller "måste kolla instagram" komma ivägen, så drygt. Då kan man lika gärna sitta själv hemma och inte låta kompisen sitta där och känna sej helt dissad. Tänker inte skriva mer om det här nu. Ville bara ta upp de, börjar bli ett allt vanligare att det händer.

Så allihopa, tänk på det nu!!!!! ( eller så kanske det inte händer nån annanstans och det är bara jag som bor i värsta osociala hålan....) 

Bara så att alla vet, det här var inte riktat mot nån.

-ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar