Glambitiionn

två tjejer- två liv- en blogg


lördag 25 augusti 2012

Åsikter.


Det finns en sak som jag tycker främst vi tjejer är dåliga på. Det är det här med påverkan och att tro på det man tycker. Tex att en tjej går och pratar med sina kompisar, vi säger att dom pratar om nåt nytt. 
Ny affär, sko-modell, film eller vad som helst (okej, behöver inte va nytt men ni fattar nog) och tjejen säger att hon inte gillar de. Det är vad hon tycker. Men sen om en bloggare eller vad som helst som hon ser upp till eller vill va som skriver om de på sin blogg, typ att hon tyckte jättemycket om det ämnet som tjejerna hade pratat om. förändras allt, tjejen som först hade hatat de springer nu till affären och köper dom nya skorna som bloggarna gillar eller vad det nu är. Så fel. Att påverkas så lätt, bara för att bloggarna skriver om det så ska man direkt börja älska de. Ens tidigare åsikt gäller inte längre. Måste va som alla andra och se ut som alla andra. Hate it, men  det är iaf vad JAG tycker. Kommer inte ändra på min åsikt. Va starka och ha kvar er åsikt, om alla skulle tycka likadant skulle allt va så tråkigt.

Men jag tycker verkligen inte att det är rätt när folk som inte håller med andra ska kommentera onödiga och dumma saker, på instagram tex. Nellie Bs bilder blir spamade med kommentarer. Men inte kan det va så att alla säger "åh, va fin bild! Älskar dej nellie, grym blogg!" osv... NEJ då ska vissa hålla på att kalla henne för Hora och annat skit, säga att hennes föräldrar är oansvariga för låter henne va ute så länge på kvällarna.. Vad har ni som skriver det med de och göra?! Nellie verkar ju va en grym tjej som har lyckats så himla bra, bara svartsjuka tror jag de är. Man blir ledsen och arg över att läsa dom där kommentarerna, och tänk då hur nellie känner! Om man inte har nåt bra att säga behöver man inte säga nåt. Aja det här var bara lite om vad jag tyckte om det här. Kom in på lite annat haha, helt förståeligt om ni inte fattar nåt av mitt inlägg haha. Hoppas bara att själva meningen med inlägget iaf gick att förstå.

Kram på er.

-ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar