Glambitiionn

två tjejer- två liv- en blogg


söndag 29 juli 2012

Min resa

Har somnat alldeles för sent och vaknat för tidigt dom senaste nätterna, idag låg jag och halvsov typ hela dan. Trött och ont i huvudet. Så idag tänkte jag försöka somna tidigt! Längesen jag gjorde det.

Vi var och handla förut och jag och syrran har köpt lite olika goda saker som tex vattenmelon och hallon. Så imorn hoppas jag på en varm och solig dag med hallon smoothies och frukt!
Måste bättra min mat nu känner jag... Chips till lunch i 3 veckor, kändes helt fel i början men sen blev chipsen till höjdpunkten av vår lilla matsäck, haha.

Vår grupp, Bästa <3
Nu har jag vart hemma i över en vecka, helt sjukt. Kommer ihåg lördagen den 30e juni, var lite nervös på flygplatsen men som tur var hade jag min lilla ängel Malin med mej! Flygresan gick riktigt bra och sen var det en lång bussfärd till Brighton från flygplatsen. Jag och Malin var så trötta så vi satt i slutet av bussresan och skratta åt typ allt, vi skratta så mycket så vi nästan tappa andan. HAHA. Sen när vi satte oss i bilen. Med en främmande kvinna och en gullig liten 8a åring trodde jag aldrig att det skulle gå bra och bo med dom. Jag och Malin var så blyga och hade inte riktigt vant oss vid språket så det ända vi fick fram var typ "Yes" "oh, okay" haha. Senare fick vi se vårt lilla mysiga rum, som va vårt rum i 3 veckor. Andra dagen skulle vi in till London för sight seeing. Vi kände inte många och just då trodde jag inte heller att vi skulle bli så bra kompisar med alla. Alla tjejer i vår grupp var lite tystare då än två veckor senare haha. Jag kommer ihåg att jag brukade tänka dom första nätterna; Nu har vi vart här 2 dagar osv.. Trodde resan skulle kännas jättelång och att jag tom kanske skulle längta hem. Men icke sa nicke! Hela resan gick FÖR fort och det va dom 3 bästa veckorna i mitt liv ( än så länge..).
Jag har träffat så många underbara nya kompisar och vissa grät när vi alla skulle skiljas åt sista kvällen.
Familjen var hur gullig som helst och saknar verkligen 8a åriga tvillingarna Max & Sams brittiska uttal på allt, Barneeeey! Så säger det här och menar det verkligen, åk på språkresa om du får chansen!
Minne för livet! :)

Bild från min födelsedag, gick ut och åt med alla dom här gulliga tjejerna!
(Vad jag gör på bilden har jag ingen aning om...)

-ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar